مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
توصیه هایی برای آدم های چاق
تاریخ : دو شنبه 25 آذر 1392
نویسنده : RmZiRn

عسل به لاغری کمک می کند

 

عسل به لاغری کمک می کند

عسل مانند یک محرک سوختی کبد را وادار به تولید گلوکز می‌کند.

عسل از جمله مواد خوراکی است که برای سلامتی فواید زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها کمک به کاهش وزن است. طبق بررسی‌های انجام شده مصرف یک قاشق غذاخوری عسل پیش از خواب در کنار یک رژیم غذایی سالم تاثیر بیشتری بر کاهش وزن دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مواد خوراکی حاوی مقادیر قابل توجهی قند فروکتوز مانند عسل علاوه بر آن که بنیه فرد را تقویت می‌کنند خاصیت چربی‌سوزی نیز دارند. به علاوه عسل مانند یک محرک سوختی کبد را وادار به تولید گلوکز می‌کند. این حجم از گلوکز مقدار قندخون را در مغز بالا نگه داشته و آن را وادار می‌کند که دستور آزاد شدن هورمون‌های چربی‌سوز را به بدن مخابره کند.

به گفته پزشکان برای آن که رژیم غذایی حاوی عسل کارآیی بیشتری داشته باشد آن را در رژیم غذایی روزانه جایگزین شکر کنید. همچنین اضافه کردن سه قاشق غذاخوری عسل به آب گرم و خوردن آن پیش از خواب و انجام فعالیت‌ بدنی کافی در کاهش وزن تاثیرگذار است. پزشکان معتقدند وقتی که عسل پیش از خواب مصرف شود بدن در ساعت‌های اولیه خواب، فرآیند چربی‌سوزی را شروع می‌کند.

به گزارش ایندین تایمز، البته توجه به این نکته ضروری است که برای بهره‌مند شدن از تاثیر عسل بر کاهش وزن، مصرف آن به تنهایی کافی نیست بلکه برای رسیدن به نتیجه مطلوب اقدامات دیگری چون جایگزین کردن عسل به جای شکر در رژیم غذای روزانه، حذف تنقلات غیرمفید از وعده‌های غذایی، مصرف کربوهیدرات‌های غیرفرآوری شده، مصرف به اندازه پروتئین‌ها و میوه‌ها به اندازه‌ای که باعث افزایش قندخون نشود، ضروری است.

 

 

 

اگر چاق هستید، بخوانید

 


سیب زمینی بیشتر از سایر سبزیجات از رژیم غذایی افراد دارای اضافه وزن و چاق حذف می شود...

سیب زمینی موجب کاهش فشارخون در افراد چاق مبتلا به پرفشاری خون می شود.

از سیب زمینی همیشه به عنوان یک غذای چاق کننده یاد شده است، اما تحقیقات جدید نشان می دهند که مصرف روزانه این ماده غذایی می تواند در کاهش فشارخون موثر باشد، بدون اینکه وزن را افزایش دهد.

این تحقیق در دانشگاه پنسیلوانیا و بر روی 18 فرد مبتلا به فشارخون بالا که از اضافه وزن و چاقی نیز رنج می بردند انجام شد و نتایج آن در کنگره شیمی امریکا ارایه گردید. فشارخون سیستولیک (ماکزیمم) و دیاستولیک (مینیمم) این افراد به طور منظم مورد ارزیابی قرار گرفت.
پس از مصرف سیب زمینی، میانگین فشارخون دیاستولیک 4.3 درصد و فشار سیستولیک 3.5 درصد کاهش یافت، در حالی که هیچ گونه افزایشی در وزن افراد این گروه مشاهده نشد.

سیب زمینی بیشتر از سایر سبزیجات از رژیم غذایی افراد دارای اضافه وزن و چاق حذف می شود، زیرا این باور در میان مردم ایجاد شده است که به دلیل کربوهیدرات بالای سیب زمینی باید در مصرف این ماده غذایی احتیاط نمود، در حالی که اگر سیب زمینی سرخ نشود و بدون کره، مارگارین، خامه و سس مایونز مصرف شود، تنها 110 کالری انرژی در ازای هر سیب زمینی به بدن می رسد، اما در مقابل بسیاری از مواد مغذی از جمله ویتامین ها و ترکیبات شیمیایی مفید تامین می گردد.

برای انجام این تحقیق نیز از سیب زمینی پخته شده در فرو بدون روغن استفاده شد. نکته مهم در این مطالعه این بود که در سیب زمینی سرخ شده و چیپس به دلیل این که با حرارت بالا و روغن زیاد آماده می شوند، بسیاری از ترکیبات مفید تخریب شده و تنها نشاسته، چربی و برخی از مواد معدنی باقی می مانند. استفاده از روش بخارپز و همچنین فر بهترین روش طبخ سیب زمینی بوده و مواد مغذی آن را حفظ می نماید.

 

 

استرس شما موجب چاقی کودکتان می شود!


در صورتی که روند افزایش وزن کودکان ادامه پیدا کند در طول سال‌های بعد می‌تواند چاقی و نیز مشکلات جدی را برای سلامت آنان در پی داشته باشد.

پزشکان کانادایی در یک مطالعه جدید تاکید کردند که شاخص توده بدنی فرزندانی که والدین پراسترس دارند نسبت به سایر همسالانشان حدود دو درصد بیشتر است.

دکتر «کتان شانکارداس» از بیمارستان «سنت‌میشل» در تورنتو گفت: دو درصد افزایش شاخص توده بدنی ممکن است به نظر کم باشد اما از آنجا که این رقم در کودکان مشاهده شده، قابل توجه است چرا که عادات غذایی و شرایط جسمی کودکان دائم در حال تغییر و رشد است. علاوه بر این در صورتی که روند افزایش وزن کودکان ادامه پیدا کند در طول سال‌های بعد می‌تواند چاقی و نیز مشکلات جدی را برای سلامت آنان در پی داشته باشد.

در این بررسی میزان شاخص توده بدنی کودکان شرکت‌کننده به طور سالانه اندازه‌گیری شد. همچنین از والدین آنان درخواست شد به پرسش‌های مطرح شده درباره میزان استرس خود پاسخ دهند.

به گفته شانکارداس والدین هنگامی که استرس دارند معمولا رفتار خود را تغییر می‌دهند. وقتی والدین استرس دارند معمولا فعالیت جسمی در میان اعضای خانواده کاهش می‌یابد و یا میزان مصرف مواد خوراکی ناسالم بیشتر می‌شود. همچنین استرس والدین، فرزندان را نیز مضطرب می‌کند. تمام این تغییرات پیامدهای سوء برای سلامت جسم و روان کودکان دارد.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409